«در زندگی شهرنشینی کنونی اگر شهروندان با حقوق و وظایف خود نسبت به دیگران آگاهی داشته باشند با ناملایمات و ناهنجاری‌های کمتری مواجه خواهند بود. نمونه بارز این قضیه فرهنگ آپارتمان‌نشینی است که آشنایی با آن ابزار و امکانات خود را می‌طلبد.»

تبلیغات

 «سعید کلانتر» شورایار قدیمی محله جوادیه با بیان این مطلب می‌گوید: «تبلیغات شهری باید با محتوای آموزش شهروندی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و حتی مسائل خانوادگی باشد. متولیان اصلی تبلیغات شهری با توجه به شاخصه‌ها، معیارهای محله و منطقه می‌توانند در این زمینه اقدامات مناسب و کارآمدتری داشته باشند. به فرض در محدوده بزرگراه نواب، بعثت، باغ آذری و ترمینال جنوب و... که معضل اعتیاد شایع‌تر است می‌توان با استفاده از تبلیغات شهری میزان آگاهی شهروندان را از آسیب‌های اجتماعی بیشتر کرد. بنابراین باید تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های مناسب محیط انجام شود و فراخور نیاز جامعه محلی باشد.»
کلانتر پیشنهاد می‌دهد که مدیران شهری حتی در زمینه محتوا و مطالب تبلیغات فرهنگی و اجتماعی می‌توانند از شورایاری‌ها نظرخواهی کنند تا نتیجه مطلوب‌تری به دست آید.

کد خبر 597679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha